Farmor ❤

Nåt annat som hänt under den här tiden är att min kära lilla farmor gått bort 😔 
Hon hade varit dålig under en längre tid efter att hon fått ännu en stroke. 
Min pappa med syskon (och nån annan anhörig) turades om att sitta och vaka hos henne i flera veckors tid kändes det som. Måste varit över två veckor iaf.
Hon åt ingen mat och fick knappt i sig någon vätska heller, och den sista veckan (vet inte riktigt hur det hade varit tidigare) hade hon andnings uppehåll på över en minut (!!). De enda hon gjorde var att titta upp lite ibland, typ som för att se vem som var där.. 😟

Jag jobbade förmiddags skift och kände på mig nåt den dagen, jag vet inte varför men jag tänkte och trodde att mina föräldrar skulle ringa och säga att hon hade gått bort så jag kollade mobilen huuur många gånger som helst, funderade på hur jag skulle reagera om dom ringde när jag jobbade osv. När jag hade slutat (eller typ två-tre minuter innan) ringde mor min å ville träffas, hon hade nåt att berätta och sa att hon kunde hämta mig på jobbet. 
Hon berättade att farmor hade gått bort då under natten (natten till 12/2), men att dom visste att jag jobbade och ville inte ringa då.

Två veckor senare var begravningen, 26/2.







Superfina blommor, fin kista, och ett bra sista farväl om man nu kan säga så..
Det är aldrig "roligt" med begravningar, och det känns som att vi nyss var på morfars (nu räcker det!!), men det känns lite skönt på ett sätt. Man vet att hon har det mycket bättre nu med tanke på hur hon mådde och hade det den sista tiden.. Men jag mår så dåligt över att jag nog inte har ett enda fotografi på henne! 😔 Jag måste kolla igenom alla tusentals kort vi har på datorn för att veta säkert.. Jag vill ju inte ha ett gammalt kort på henne som ung, å jag vill inte ha ett nytt kort på henne sen efter strokerna när hon inte ens visste vem jag var när man träffade henne. Jag vill ju ha foton så som JAG minns henne, som min farmor! 
Hur som helst, om inte annat borde ju nån ha kort så jag kan få en kopia.
(Vet att kortet på mig själv var dåligt och suddigt, men hade inget bättre).

Nu är hon även "återförenad" med farfar efter 15 år på "olika sidor" ❤❤❤

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0