Shopping-feber

Suttit med telefonen och glåmat runt lite överallt nu ikväll efter att Oscar somnat. Å vad de kliar i mina fingrar nu alltså! Jag ska INTE sitta å kolla runt sådär på massa sidor, jag har hittat hur mycket som helst som jag skulle vilja köpa! Men har man nå pengar så man skulle kunna shoppa loss? NEJ! Fan vad jag önskar att jag hade ett jobb, så man kunde unna sig å köpa lite "småskit" och annat som man vill ha ibland! :/ Helst ett välbetalt jobb så jag skulle kunna handla mer än jag behöver ;) haha! nädå, men så man kan slösa lite iaf! :)

Antagligen för att jag fick praktikplats på Edsbyns möbeltapetsering, så har jag blivit sjukt sugen på att sy massa igen!! Så tyger är något jag tittat mycket på ikväll, å jag har hittat så grymt fina som skulle passa perfekt att göra lapptäcken av och ha som överkast och/eller filtar. Skulle vilja göra både till Oscar och ett överkast till våran säng. Även prydnadskuddar och dylikt :) Haha, ja ni märker väll, det går åt en hel del tyg om jag skulle få göra allt jag vill, och därav rätt dyrt också ;) :/

Men titta på dessa tex! Jag tycker att dom är helt underbara!! :)








Otroligt fina tyger!! Som, som sagt, skulle passa perfekt till de jag vill göra! :)

Har även kikat, ÄNNU en gång, på de där nedrans golvet jag skulle vilja ha här hemma i "hallen" där vi har köksbordet och samma in i vardagsrummet. Sen nåt annat golv precis där hallen är (alltså där skor tas av och jackor hängs upp)


Vad tror ni? Skulle det inte vara SJUKT snyggt med detta golv!??! :D Jag tror iaf att de skulle bli hur jävla bra som helst!
Fast, jag vill ju förstås titta på det i verkligheten också innan för att vara helt säker ;) :)
Å detta skulle ju självklart bli VÄLDIGT mycket dyrare än allt tyg jag vill ha :/ haha!

Å så tittade jag på recept också mitt upp i allt, croissanter skulle jag vilja prova göra! Någon som gjort såna någon gång? Är det väldigt svårt att göra egen smördeg eller vad de heter? :)


Jag tyckte att dessa såg rätt lockande ut ;) Dom är fyllda med bl.a Nutella och grovhackad mörk choklad!!! Mmmums tror jag att de är iaf! :)

Å på torsdag är det ju begravning också, jag har tittat på lite kläder här under helgen och tror jag vet vad jag ska ha på mig. Jag köpte en svart typ chiffong klänning för säkert ett halvår sedan som jag inte använt ännu, prislappen sitter fortfarande kvar till och med, å så har jag en svart typ kavaj jacka som jag köpte för ca 10 år sedan eller nåt som jag enbart använt ett fåtal gånger som jag tänkte prova ha till... Vet inte hur de skulle se ut? Skulle det se konstigt ut tror ni? :/ Hur som helst så känns det som att hela "outfiten" hade blivit komplett och fulländad med ett ljust skärp. Karlar har väll vita slipsar på begravningar om dom stod nära den avlidne? Då borde väll jag kunna ha ett ljust skärp också? Skitsamma är de ju egentligen för jag har inget ljust skärp :/ haha..


Men detta hade jag velat haft till! Får se om man kanske lyckas ta sig iväg å köpa ett under veckan kanske? :/

Nä, fy tusan vad klockan sprungit iväg, nu ska här sovas! Godnatt på er.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0