Vikt och kropp

Minns inte hur mycket jag har skrivit om detta, eller om jag ens skrivit nåt om det efter graviditeten?

Hur som helst. Totalt gick jag upp 16-17kg under graviditeten, och gick snabbt ner iaf 10kg efter.
2-3 veckor efter vägde jag mig första gången (tror jag?), och hade då gått ner strax över 10kg. Troligtvis pga amningen, man går tydligen ner fort i vikt efter en graviditet av det, vad jag har hört. :)

Vi har dock ingen våg, så jag har passat på ibland när vi varit hos mina föräldrar. Så jag har inte vägt mig så många gånger, kanske 5 gånger sedan Oscar föddes i november 2012.

Aja, jag är ju VERKLIGEN INGEN person som tränar eller motionerar, haha!! Så jag har allvarligt talat inte gjort NÅT FÖR att gå ner i vikt eller få kroppen mer i "form", som innan graviditeten. Jag har bara levt på som vanligt med mat och mina promenader ibland då jag som sagt inte har något körkort, men då i vanlig normal takt (enligt mig själv då), inte speciellt hurtiga promenader iaf haha ;)


Här hade jag gått ner 14-15kg.
1/6 2013 knäppte jag detta kort, alltså strax över 7månader efter förlossningen.


Å detta kort knäppte jag i tisdags. Jag väger alltså nu, 1år och lite mer än två månader efter förlossningen, mindre än innan graviditeten. :/

Dock vägde jag ännu mindre för någon månad sedan (42,4 har jag för mig) men det knäppte jag inget kort på. Å har sedan lyckats gått upp LITE igen då iaf men jag skulle vilja gå upp mer, så att jag åtminstone får den vikten jag hade innan graviditeten.
Vet inte HUR bara :/ För, även fast jag väger MINDRE nu så har jag ändå "lite mage" kvar liksom. Jag förstår inte riktigt vart dom där kilona har "försvunnit"? :/ jag känner mig inte smalare än förut och jag kan ju ha alla kläder jag haft innan och tycker att dom sitter likadant ungefär (typ jeans och sånt liksom)

Vad tror ni? Är det någon typ av träning som gäller liksom? Om jag ska få någon "ordning" på kroppen? :/
Typ bli av med "magen", kanske bli lite "fastare" och sen kanske få lite muskler och då gå upp i vikt av de då eller?
Eller hur funkar det liksom? :/
Kommentera GÄRNA och dela med er av tips, trix, erfarenheter och/eller vad ni tror :))
Postat av: Malin & Skrållan

Men vilke fusk att gå ner i vikt utan att märka det, men vi är alla olika - som tur är :)

Träning för ju att du får igång hela kroppen och att det kan vara ett sunt sätt för dig att öka lite i vikt. Då ökar du ju i bra fett eller vad man kallar det + lite muskler :)

Svar: Ja precis, de var ju lite så jag tänkte. Men alltså, måste man inte träna MYCKET om man ska kunna gå upp i vikt av de? :/
Foffen

2014-02-07 @ 17:14:45
URL: http://malinbossen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0