Tillägg till inlägget 'vikt och kropp'

Jag ville ju ha lite tips och tankar å så från er som läser över hur jag skulle kunna göra för att gå upp lite i vikt och även få kroppen lite i bättre form kanske, och frågade ju lite över träning? Ingen som kommenterat något än, men jag tänkte "komplettera" de inlägget lite.Många av er kanske tror att jag inte äter riktigt och därför väger så lite, men helt ärligt så äter jag MER nu än förut.Dock så slarvade jag väldigt mycket när Magnus började skolan, ja vet inte varför, det bara blev så :/ Men när man väl kom in i de så blev det genast mycket bättre och lättare, men pga att jag vägde så lite då så bestämde vi att jag och Oscar skulle/kunde äta middagen med mina föräldrar när Magnus är borta och sen har det bara fortsatt så, även fast Oscar går 15timmar i veckan på dagis nu också. Vilket jag tycker känns både bra, skönt och trevligt! :) Då får vi båda en mer varierad kost ;) (jag kan ju laga mat såklart, men inte lika bra som mamma ;) Å så har jag otroligt dålig fantasi så det känns som att man bara "går runt" å gör samma samma :/ ) Vi får även komma bort hemifrån lite, Oscar får träffa mormorn och morfarn, å mamman träffa några man kan ha en RIKTIG konversation med, något som är lite svårt med en ettåring ;) :) Plus att man även KAN få lite hjälp om så skulle behövas :)Hur som helst, innan Oscar började på dagis så åt jag frukost, lunch, middag och ibland även nåt senare på kvällen. Nu när Oscar börjat på dagis så har det mer blivit sen frukost, mellanmål och middag, och IBLAND nåt på kvällen. Men även fast en riktig lunch har blivit i stort sett utebliven nu då, så har jag ju ändå ätit nåt, och så att jag blir mätt såklart!Det kanske är det som gjort att jag gått ner så mycket och inte lyckats gå upp riktigt också? Det ska ju vara bra både för kroppen och för att hålla vikten med frukost och "fasta" mat tider/rutiner?Innan graviditeten åt jag bara "frukost" vid typ sen-lunchtid och middag senare.Jag skrev även i inlägget tidigare att jag inte hade något kort på vågen när jag vägde som minst, men jag satt och kollade igenom bilder ikväll och såg att jag visst hade det.JÄKLA bra minne jag har ibland då? Jag mindes vikten rätt, på pricken! haha...20 oktober 2013 knäpptes detta kort, nästan 11månader efter förlossningen då.Sjukt tycker jag! Hoppas att jag lyckas gå upp mer i vikt på nåt sätt iaf. Nu skriker sängen på mig, tröttmössa deluxe här nu kan ja säga! Haha.Så godnatt med er! :)
Postat av: Anonym

Försök få i dig protein och bra fetter (typ avocado, ägg, mycketvkött och fisk).
Ät på "fasta" tider.
Hemma kan man köra plankan och squats, tar bra på både mage och rumpa och tar dessutom inte en evighet.

Svar: Oj, sånt där vad som är bra fetter och proteinrikt har jag absolut NOLL koll på, jag bara äter liksom :) haha! men okej, fick ju ändå nåt tips på vad som innehåller de så jag får väll "läsa på" lite om sånt då kanske, fast avokado tycker jag är super äckligt så just de hoppar jag ;)Fasta tider tycker jag redan att vi har, det är inte mycket de "felar" liksom.
Ja precis, träning som man kan göra hemma passar bäst för mig så :)
Men tack så JÄTTEMYCKET för dom tipsen! Så får man väll se vart det hela leder, det beror ju på mig själv! :)
Foffen

2014-02-03 @ 19:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0