Bloggtorka

Jag VILL blogga och har varit in flera gånger, men när jag sitter och ska skriva nåt så tycker jag inte att jag har något att skriva OM, så blir det inget..
Vi gör liksom inte så mycket, å det händer inget speciellt :/ Men nu ska jag få ihop ett inlägg ändå! :)

I lördags var vi på ännu ett födelsedagsfirande, på samma ställe, men då var det mamman i hushållet, alltså Magnus lillasyster Madde, som fyllde år :)
Stort grattis till dig, igen!! (och i efterskott) :)
Sänder även en tanke till min svärmors karl med familj då hans pappa tragiskt nog avled samma dag...

En liten update om målningen i trappen kan jag ju också slänga in, å det första lagret ner till ytterdörren är nu klart.
Känns så tråkigt att börja om och måla allt igen nu bara, speciellt när jag upptäckt att vi nog kommer vara tvungen att måla TRE gånger då de inte ser ut att räcka med två!! :/ (Har börjat väldigt smått med de andra lagret)

Å lite om Oscar. Minns inte om jag skrivit nåt om hans hosta nyligen? Jag har för mig att jag skrivit tidigare om den väldiga hostan han fick runt nyår, när han hostade så han kräktes massa slem, att vi var till hälsocentralen och att han då fick hostmedicin.
Den blev MYCKET mycket bättre, men gick aldrig över helt och hållet. Å nu för ca två veckor sedan blev den ganska plötsligt värre igen. Och efter nästan en vecka när den inte blivit bättre utan snarare sämre, så började vi med hostmedicinen igen.
Han var även gnälligare/grinigare än vanligt och vi märkte att han tog sig åt öronen med jämna mellanrum, och började fundera på om han kanske hade öronvärk.
I tisdags eftermiddag fick han över 39graders feber, och dagen efter ringde vi hälsocentralen för rådgivning eftersom de varit som det varit. Vi fick en tid samma dag på eftermiddagen och dom tog snabbsänka och kollade öronen. Sänkan var på 77 och ena örat var irriterat.
Det var även meningen att dom skulle lyssna på hjärta och lungor som dom brukar, men Oscar ville inte alls vara med där å bara skrek så läkaren sa att han inte kunde lyssna pga att han då skulle kunna spräcka sina trumhinnor. Vilket självklart är HELT förståeligt, men samtidigt tycker jag att dom borde kunnat ansträngt sig mer och tagit sig lite mer tid till undersökningen, så Oscar skulle få en chans att lugna ner sig FÖR att dom skulle kunna lyssna på lungorna, IFALL de skulle gått så långt att han fått lunginflammation.. :/ (Som de kan bli av långvarig hosta)
Hur som helst så skrev dom ut penicillin iaf, så nu får han både hostmedicin och penicillin stackarn! :(
Men nu kan det ju bara bli bättre, och tack vare penicillinet, helt fri från både hostan och irritationen i örat!

Å Magnus behövde inte åka i söndags, så han har varit hemma hela den här veckan också!! :)
Såå himla skönt att han kunnat vara hemma så länge, men känns nästan jobbigare nu att han ska åka på söndag när han varit hemma lite mer än två veckor :(

Nu blir det nåt litet kvällsmål och sen sovmatch med Oscar! ;) haha, natti natt på er! ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0