Snart jul!

Bara tretton dagar kvar till julafton nu, känns lite "overkligt" eller hur man ska säga. Jag har ju julpyntat och så här hemma, och klätt granen. Till och med gjort två "blomarrangemang" med såna där hyacinter, som jag aldrig annars gjort.
Igår bakade vi pepparkakor och dagen före gjorde vi knäck. Saffransbullar bakade vi massor tidigare i november så det skulle finnas när Oscar fyllde år och de finns ju fortfarande kvar.
Jag har slagit in alla paketen vi köpt hittills.
Men ändå så tycker jag inte att de kan vara julafton så snart :/

Jag tror att de är för att jag varit så "sen" med allt i år. I vanliga fall brukar jag ha pyntat och klätt granen under november månad sedan, då det även brukar vara ganska mycket snö.
Men i år blev pyntandet senare då jag inte ville ha "juligt" när Oscar fyllde år. Å snön kom ju inte riktigt förrän förra veckan, och den kommer väll smälta bort helt nu när graderna ligger på noll/plus :/ Tråkigt, jag är inte nåt jättefan av snö och kyla men jag vill då fasen ha snö ett tag iaf! Speciellt nu runt juletid..

Det ska bli riktigt roligt med själva julafton iaf, Oscars andra jul ♥ Men första var han ju bara en månad gammal ;) Så det ska bli så kul detta året när han är mycket mer med och tycker att det är så roligt att riva i papper :) ;)
Fast nästa år blir det nog ännu roligare när han säkerligen intresserar sig lite mer för vad som är I paketen :D

I helgen beställde vi framkallning av en del kort också, vanlig storlek och förstoringar i några olika storlekar :) Jag lääängtar tills alla kommer, och vi får upp förstoringarna på väggen! :D
Det kommer bli SÅÅ bra! :D (Förhoppningsvis, om det går som jag vill ;) )

Förresten, Oscar är så duktig och låter granen stå ifred också ♥ Självklart har vi fått sagt åt honom nån gång men det var värst första kvällen bara :)
Har dock inte vågat lägga paketen under granen, men de kanske jag kan eftersom han mestadels låter granen vara?
Jag skulle verkligen vilja ha dom under granen iaf :/ Det ser så himla mysigt ut tycker jag! :)
Vad tror NI?? Blir han mer lockad av snören och så, än av alla kulor och glittret i granen?? :/ :)


Just nu, lite mysigt iaf ♥ :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0