Julaftonen

Dagen började halv 9, då Magnus kom och väckte mig och Oscar ♥ (Magnus hade vaknat och klivit upp redan vid 7)
Eller ja, Oscar vaknade typ sekunderna innan Magnus öppnade dörren in till sovrummet, så jag hade precis vaknat också och hunnit sätta mig i sängen, och om Magnus inte hade kommit då så hade jag försökt fått sovit längre, då jag inte tittade på klockan innan ;)

Strax efter 9 var vi hos Magnus mor där vi åt grötfrukost och skinkmackor, drack kaffe och fikade :) Oscar åt gröt som en häst typ, haha! Han tycker verkligen att risgrynsgröt är JÄTTEGOTT! :D

Typ halv/tjugo i 11 (tror jag) begav vi oss hemåt igen och fixade oss, packade alla julklappar å sånt, och åkte sedan till mina föräldrar vid runt halv 13.
Vi skulle komma dit lite tidigare för att hjälpa till lite med dukning och sånt innan min morfar, hans fru och min moster skulle komma strax före klockan 14. Men när vi kom dit var typ allt färdigt eller på gång redan.

(Det var mina föräldrar, min bror, jag, Magnus, Oscar, min morfar, hans fru och min moster som hade samlats hos mina föräldrar iår. Mina små kusiner firade hos deras pappa.)

Klockan 14 var det dags för julmaten, å jäklar va gött de är alltså! :) Jag åt så jag trodde att jag skulle spricka typ, å sen var det ju efterrätt också ;) Haha, efteråt såg jag ut att vara gravid igen! Hahaha :P Bokstavligt talat alltså, så ser jag ut jämt om jag äter så jag blir apmätt! Jag skulle ha knäppt ett kort på de! :/ haha.
Oscar åt typ inget av julmaten, prinskorv och mjukmacka var det enda han tyckte om, resten spottade han ut och kastade på golvet. Men efterrätten gick minsann i, ris ala malta fick han, men de fanns även ostkaka och fruktsallad. Oscar fick ju självklart frukt med också :)

Efter mat och efterrätt var det dags för kalle på tvn, jag kollade dock inte nåt iår, jag hjälpte till att plocka undan och sånt istället, men jag hörde det iaf :)
Efter kalle var det julklappar som gällde, och jag fick agera "tomte" som vanligt, INTE med mask och dräkt då, utan bara läsa på och dela ut paketen :) Haha.

Oscar fick två olika lek-och-lär leksaker (såna där med klossar, fyrkanter, trianglar, runda mm som man ska "passa in" där dom ska vara), en skallra ?, en liten blå kanin som man trycker ner huvudet på så går den framåt eller hur man ska säga, olika badleksaker, en stor drake med massa bollar i som kan användas som gosedjur/sittsäck/bollhav, massvis med kläder (byxor, tröjor, strumpor), ett par fleecefodrade regnbyxor, och ett par fleecefodrade gummistövlar :) (tror inte att jag glömt nåt?)

Magnus fick en tröja, en t-shirt, lotter, påslakanset, och massa choklad :)

Jag fick en sån där liten fårskinnsfäll (stavning?), presentkort, thermo leggings, strumpor, kökshandduk, paljetttröja, påslakanset, inramat foto, en tupperware kavel (som man fyller med varmt/kallt vatten beroende på vad för deg man ska kavla), en vit metall vattenkanna (jag hade önskat mig en som jag skulle kunna ha stående framme så jag inte ska glömma bort att vattna blommorna ;) ), en 5-armad kandelaber, och en ljusfot (?) till blockljus, en prydnads ängel, och två prydnadskuddar med julmotiv på. :)

Efter alla paket var det dags för kaffe och massa fika :) Man bara äter och äter när det är jul tycker ja, men de är förjäkla gött åå ;) Sen vidare till Magnus mor igen för mera julklappar, ris ala malta, kaffe och fika ;) :D

Där fick Oscar den fleecefodrade regnjackan (som hörde ihop med byxorna och stövlarna som han fick öppna hos mina föräldrar) och mera kläder :)

Magnus fick långkalsonger och strumpor tror ja?

Jag fick en fin ljuslykta i form av en blomma och en superfin blomgrupp! :)

Jag hoppas att det inte är något jag glömt, vi är superglad för allt iaf!!
Jag ska försöka lägga ut lite kort från dagen och så också, men de får bli senare :)

Hoppas att ni som läser hade en jättebra dag också, och att ni fick fina julklappar ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0