IKEA

I fredags följde jag med min mor till Gävle, hon skulle dit för att hämta hem min far som varit på sjukhuset där igen. Bara från torsdag morgon till fredag eftermiddag denna gång men iaf.

Sist han var inlagd där var ju i somras, när han hade varit dålig en längre tid, och dom tillslut trodde att han hade fått TBC men det visade sig att det var en inkapslad lunginflammation! GANSKA stor skillnad på de! :/
Aja hur som helst så blev han ju BÄTTRE efter nån månad med penicillin men aldrig helt 100%. Så efter mycket tjat från mamma och att han blivit mycket klenare och sämre igen så hörde han av sig till läkarstationen å dom tog prover, skickade iväg honom till Bollnäs på röntgen och såg då att de fortfarande var något kvar!?!

Och därför var han i Gävle igen, för ännu en röntgen och nån sån där när man ligger ner och åker in i någon maskin (vet inte vad de heter) och även för en gastroskopi (tror jag de heter) när dom "går ner" med en kamera genom munnen och in i båda lungorna för att titta iaf.
Dom sa att de inte var något fel där inne, men att NÅT måste ju vara fel eftersom han är så dålig och det kunde ha blivit någon infektion i ärrvävnaden från lunginflammationen, så han fick nå starkare tabletter denna gång och ska röntgas igen om någon vecka.
Måtte han bli riktigt, HELT frisk snart, min lilla pappa ♥

Nog om det, jag följde med för att gå på IKEA och handla några saker som vi behövde, lite till köket som inte gick att beställa på nätet och lite annat, typ ett 5pack frotté haklappar, "dyna" till barnstolen, en "pipmugg", duschdraperistång, en ny toasits eftersom Magnus lyckades ha sönder den på nedervåningen här, hahaha! :)

Han skulle sätta sig på den med Oscar i famnen och vänta medans jag fyllde upp badvatten åt Oscar, så bara small locket och sitsen sönder i flera bitar. haha :) Å stackars Oscar blev jätterädd, men de gick över lika fort ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0