Vilka dagar......

Dom senaste dagarna har bara varit slappa och väldigt sega.. I helgen var vi hos mina föräldrar, och följde även med dom till stugan för lite "röjning" av alla saker som de tidigare ägarna lämnat kvar där (typ allt).. Så de är mycket att gå igenom och som kastas :)

Sen blev Magnus sjuk! :( Å bara för de så blir ju jag ännu mer rastlös än vanligt, så de har varit skiiiit tråkigt att sitta här hemma!!.. Han är ju mycke bättre nu idag, men inte frisk.. Å jag håller på å går sönder av rastlöshet, men de finns ju inget att göraa..

Jag tycker ju att de hade varit trevligt med en onsdags-fika på Centrum café, eftersom dom har kvälls öppet på onsdagar. Men det är de ju ingen som kan eller vill.. =/

Å btw! Mitt bankomatkort har börja fucka ur också! :( Jag skulle handla på konsum, stoppade i kortet i chipläsaren å skulle betala, NÄ! "Köp medges ej" eller nåt sånt där stog de, å nåt över signatur. Provade typ 4-5 ggr, men de funkade inte! Stog bara samma sak hela tiden, så hon i kassan provade att trycka på signatur, men de fungerade inte heller!! Å dom fråga, "är du säker på att du har pengar på kortet?", men jaaaaa! Jag HAR pengar på kortet! De slutade med att mamma fick betala de jag skulle handla, IGEN....

I söndags kom jag på nåt annat jag va tvungen att ha, mina päron skulle iaf på konsum så ja följde med dit, kom på innan vi gick in att kortet inte hade fungerat nån dag innan så ja sprang över till "minuten" för att ta ut pengar istället. In med kortet, knappa koden och summan, sen fick ja vänta.. Så dyker de upp en jävla ruta som det står "Uttag medges ej av din bank, var god ta kortet" eller nåt sånt.. - VAAA???!!!! Sur å grinig vart ja, stormade över vägen och parkeringen, in på konsum, letade upp mor min å berättade.. "är du säker på att du har nå pengar på kortet då?" säger hon, men herreguuud JAAAAAA!!
Testade sen att ta ut pengar på nordea bankomaten istället, å DÄR gick de hur bra som hellst! SUCK! Förbannade kort! Usch!! Det är ju inte så längesen jag fick ett nytt! =/ Men nu måste ja ringa å skaffa mig ett nytt ändå, eller åka till Bollnäs då eftersom dom har stängt nordeas kontor här i Edsbyn!! Ååååhh!!...
Postat av: Malin B

Nej men suck, fan va pinsamt när korten gör så där. och den vanliga frågan: har du pengar på kortet då? Jag hade blivit osäker även fast jag vetat om att jag hade... Tur mamma din var med!!

2012-04-19 @ 11:26:06
URL: http://malinbossen.blogg.se/
Postat av: Foffen här!

Jaa det är ju de! Man håller ju på å dör när kortet inte fungerar och man inte har några kontanter på sig! :S

Haha, jaa precis, jag var ju helt 100 på att jag hade pengar, men man blir ju som sagt lite osäker ändå när de inte funkar som det ska..

Men jag kan ju åtminstone ta ut pengar på nordea bankomaten, än så länge iaf..

2012-04-19 @ 14:04:48
URL: http://foffen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0