2011

Nu var det ganska längesen jag uppdaterade här igen.. Men de har varit mycke annat så jag har inte orkat, men nu ska ja försöka dra ihop de mesta i detta inlägg..

Dagen före julafton var som vanligt, med att vi hade ett eget litet julbord här hemma, bara jag och mina föräldrar detta år.. Jag började få lite ont i halsen då på kvällen innan maten, å va lite små svälld tyckte ja.. Men gott var de, å de va trevligt.. 

Jag sov lite den natten å var otroligt trött på julafton.. Men jag tog mig upp, gjorde mig klar, å så åkte vi iväg till morfar.. Där var det som vanligt med julmat, kalle, paket, fika, och godis, å allt det nu är på en sådan trevlig dag :) Men min hals hade blivit sämre, å ja va riktigt trött och hängig, men de var trevligt ändå :)
Å jag fick min efterlängtade mobil! Jag blev så lycklig :) Å självklart massa annat bra och fint som ja ville ha också, men mobilen var nog de bästa ;) :D
Mår min berättade dagen före julafton att hon hade beställt nå saker som ja skulle få, men att dom inte hade kommit än så ja skulle få det senare.. Undrar när de kommer ja? För ja har fortfarande inte fått de =/ :) Haha, spännande! :P
När vi kom hem på julaftonskvällen kände ja mig riktigt dåsig, å halsen hade blivit värre, så ja kollade om ja hade feber.. Å precis som ja trodde så hade jag de, ca 39 grader.. Blev liggandes resten av den kvällen, somnade på soffan å orkade inte ens ta mig ner till sängen, men tillslut tog ja mig ner å la mig där istället..
När ja vaknade dagen efter var det ännu värre, å ja klarade inte av att kliva upp.. Efter flera timmars "snoozande" eller vad man ska kalla det för, så tog ja mig äntligen upp, men enbart så långt så ja kunde lägga mig i soffan.. Ont i PRECIS hela jäkla kroppen, halsen, huvudet, nacken, armarna, ryggen, höfterna å jaa, överallt! Å halsen var ännu mer uppsvälld.. Kollade febern igen, å ja hade strax under 40 grader.. Något som höll i sig heeela dagen.. Orkade inte sitta, knappt titta, prata eller äta eller någonting.. Usch, ja verkligen hatar att vara sjuk, å SÅ DÄR sjuk har ja nog aldrig varit någon gång vad jag kan minnas.. Jag har då aldrig haft så hög feber någon gång iaf.. =/
Jag har ju väldigt svårt att svälja tabletter också, så jag drack massa brus alvedon så ja höll på å kräkas (något som jag hatar ÄNNU mer) så allting var bara hemskt och jobbigt.. :(
Dagarna efter hade ja bara runt 39-38 grader, men de höll i sig länge med klenheten tyckte ja..

Men NU är jag iaf frisk, å ja hoppas på att få vara de ett bra jävla tag också, för den senaste tiden har jag varit sjuk ofta, något jag inte brukar vara annars.. =/ Å den senaste gången här var de troligtvis körtelfeber (eller hur de stavas).. Men eftersom det var som värst under hela helgen, å febern gått ner å jag kände mig piggare på måndagen så sket ja i att gå till någon läkare, så jag hoppas, hoppas, HOPPAS att de INTE kommer tillbaka..

De andra dagarna har de inte hänt så mycke, har väl mest varit hemma också.. Å igår var det nyårsafton, då var ja hemma i stort sett hela kvällen.. Åt med mina föräldrar, förrätt; nån varm macka som mina föräldrar gjorde nån "stuvning" med hummer som dom hade på, å jag fick champinjoner (stavning?), sen oxfile med någon slags skinka/bacon lindad runt och potatisgratäng, och blåbärspaj som efterrätt.. Gött vare iaf!

Å idag beställde jag och mor kläder å grejer från H&M, mitt blev ca 1000kr =/ Ganska mycke pengar för mig som knappt har några, men ändå rätt billigt med tanke på allt de va tycker ja.. De blir trevligt med lite nytt, å ja längtar tills de kommer så ja får prova!! :) Haha

Kom på att en kväll under mina "sjukdagar" så var vi ut och åkte lite cadillac också, de va väldigt trevligt :) Å schönt att få komma ut lite, fast ja var sjuk.. Så hade vi en liten ljusstake i framrutan ;) Så mysigt så!

Slänger in lite bilder på lite smått å gott åå :)

                     
Våran julgran          Dukningen, hemma julbordet              Dekoration

            
          Nötter                   Bror och Ruth (julafton)     Mor och trött far (julafton)

           
   Morfar (julafton)                Jag (julafton)                 Mobilen ja fick :D

  
                                
Skor jag fick (svarta)      Skjorta/klänning jag fick      Fick Twix :D (inte min bild)


En del från dagens H&M beställning :D

                     
         Kofta                          Linnen                               Leggings

                                    

                                        Örhängen :)

Bara jag..

                               
Extremful bjudbild :P        Jaag, trötter där.. Kanske sjukling till och med (??)

Men nu får de räcka.. :) Ska ta mig en kopp kaffe nu, å sen ska ja nog gå till antingen Preem eller Statoil beroende på vad som är öppet, om de ens är öppet när ja kommer iväg =/ Hoppas iaf!
Ha det bra! Å Gott nytt år! :) Byee!
Postat av: Cilla

Hej hej. Vilken trevlig jul du verkar ha haft.. Synd bara att du var sjuk.

Fina presenter ocksa (avundsjuk pa mobilen!!), och snygga klader du bestallde fran H&M. :)

Har paketen mor din bestallt kommit annu? :)

2011-03-03 @ 06:42:09
URL: http://cillacilla.blogg.se/
Postat av: Cilla

Nu tycker jag att det ar dags att uppdatera igen Foffen... Har sett detta inlagg valdigt langen nu.. Snart kan jag det utantill.. Haha...

Kram

2011-03-16 @ 08:42:12
URL: http://cillacilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0