En lång snabb-uppdat..

Nu var det vääldigt längsen jag skrev nåt här igen.. Men jag hade tänkt att ja skulle försöka styra upp detta igen..
Även fast vem som hellst kan läsa allt jag skriver här, så minns jag ändå att ja tyckte att de kunde vara så himla skönt att kunna skriva ut tankar´, funderingar, känslor, vad man gjort å allt vad de nu kan handla om.. De är ju i stort sett ingen som läser min blogg iaf :)
Men framförallt var de även skönt att kunna ha som minne..

Det har hänt mycke den senaste tiden, och jag tänker inte sitta å skriva allt.. Det är föör mycke, och de är även saker som ja inte riktigt vill bli påmind om, men som jag kanske tar upp någonstans ändå..

Vart ska jag börja då? Hmm..
En barndoms kompis, Cissi, fick en dotter för 5-6 månader sen (?), Wilma, så ja kan väl skriva ett förjäkla sent; GRATTIS! (igen) här nu då :)

En annan kompis, Cilla, lämnade Sverige å flyttade till Sydkorea för några månader sen, å gifte sig med karln sin som hon har där borta, ett jäkla stort steg måste ja få säga! Kan väl passa på att säga GRATTIS! (igen) till de också nu då :) Å ja har tittat på korten från "foto-dagen" och från själva brölloppet å ja må då säga att du var riktigt vacker Cilla! Om du nu ens läser detta :)
Ja tycker de är väldigt synd att det är så HIMLA långt bort bara, så man inte kan träffa eller knappt prata med dig längre.. =/ Men du kommer väl å hälsar på nå tag hoppas ja :)

Å jag har haft praktik på ett dagis i tre månader, sista dagen var förra måndagen, den 6/12.. Å de gick väl bra, bättre än vad jag själv hade förväntat mig.. Å de va trevlig personal där, man kände sig välkommen å ja kan nog säga att ja trivdes där..

Efter att jag slutade praktiken där blev nog allt annat runt omkring bara jobbigare, man hade liksom inget att sysselsätta sig med, inget som höll tankarna borta längre..
Å nu har jag väldigt svårt att sova har ja märkt, men de började nyligen.. Jag har väl alltid varit ett såkallat "natt-djur" kan man väl säga, men ja har ändå, oftast, kunnat sovit om jag gått å lagt mig.. Men tex. igår, då var det helt omöjligt..
Jag gick å la mig vid 01 och fortsatte läsa lite ur boken; "Jag är Ozzy" till strax efter 02, sen låg jag bara å vred å vände på mig i fleera timmar (!!) ja trodde fan att ja skulle bli galen.. =/ Obekvämt att ligga si, obekvämt att ligga så, varmt, för platt kudde, Misty var "ivägen" osv, jaa allt var bara fel..
Så runt 04:30 var jag tvungen att kliva upp ett tag, så jag klädde på mig, gick upp, gick ut å tog ett bloss, in igen å tog lite fika, satte mig vid datorn å kikade runt, gick ut å rökte igen, in, kissade å sen gick ja å la mig, igen.. De va vid 05, sen tog de en bra stund innan ja somnade men ja ville inte ens titta på klockan..
De är väl pga alla tankar som snurrar runt i skallen på en antar ja.. Fast man inte riktigt sitter och tänker på allt så finns det ju där ändå.. Å de bara fylls på hela tiden, allt blir bara sämre och sämre..

Det blir bra till slut säger alla, men mitt liv verkar vara som ett enda stort domino-spel, det har då varit de nu på senare tid.. Fast långsammare..
Jag verkligen hatar bråken och tjafsen som uppstår till och från, åt höger å vänster.. 
Å varför måste alla bara lämna mitt liv?.. Varför kan inget stanna kvar?.. De måste ju vara mig det är fel på, fast jag inte tycker att ja har gjort något fel nu.. Men eftersom jag står, i stort sett, ensam kvar (som det känns iaf), så måste de ju vara mig de är fel på.. =/
Jag tycker inte om den här ensamheten som verkar sluka hela mig och mitt liv.. Å jag vet inte vad ja kan göra åt de? :(

De är något jag får fundera på... Men nu ska ja försöka sova istället, å ja ska ställa klockan igen så ja kommer upp i skaplig tid, och om jag har tur så kanske ja kan lägga mig, å klarar av att sova, tidigare imorgon..
Kanske försöker lägga ut ett till inlägg då också.. Men nu var de sova som gällde, så natti natt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0