Skräckupplevelse

Usch, Oscar har ju inte lärt sig att krypa ännu, men han drar sig fram liggandes på golvet å hjälper till lite med fötterna/bena. Han sitter bra själv, men är lite hastig med vad han vill göra ibland. Tex när han ska ta någonting eller flytta på sig eller försöka ta sig framåt på nåt sätt.

Å idag satt vi på golvet som vanligt, leksaker runtomkring oss å han håller på å försöker förflytta sig, å man kan ju inte precis sitta å hålla i honom hela tiden för hur ska han då lära sig, krypa tex. och sånt? Å de är ju klart att han tippar eller ramlar ibland när man inte hinner med att ta emot, men idag var de hemskt!
(det är lite svårt att förklara men ni får försöka föreställa er)

Jag tror att han fastnade med sitt ena ben i sig själv (typ lite under det andra, som en halv skräddarställning) när han satt på golvet, när han lutade sig framåt för att troligtvis ställa sig i krypställning. men hann inte riktigt med, med händerna å kunde inte balansera upp det hela eftersom ena benet "satt fast". Jag hann inte med att ta honom, så han for rätt ner i golvet med ansiktet, och med nappen i!
"ojojoj, de där gjorde nog ont :S" tänkte jag samtidigt som jag lyfte upp honom, vänder på honom å han grinar/skriker så han är pluggröd i ansiktet, tårarna sprutar och luften liksom tar slut (ni förstår nog hur jag menar) jag försöker trösta honom och plockar även upp en leksak för att "distrahera". När jag då tittar på honom igen så ser jag, fulla munnen med blod å de bara forsar (utblandat med saliv men de tänkte man inte på då) å jag får typ panik!

Magnus är under denna händelse i badrummet och rakar skallen på sig själv.
Jag flyger upp från golvet å rusar in i badrummet med handen under hakan på Oscar, å liksom "Magnus, Magnus han blöder du måste hjälpa mig!"
Torkar med papper och tar även iskallt vatten, å försöker se vart allt blod kommer ifrån. Men det slutade inte så man såg ingenting, Oscar hade självklart ont och ville inte att vi skulle torka å man fick inte titta å bara skrek.

Det tog ganska lång tid innan de slutade blöda riktigt men vi kom fram till att det måste varit insidan av underläppen som spruckit av smällen, han fick dricka massa kallt vatten ur flaskan också för att förhoppningsvis lindra svullnaden som säkert kommer komma. :(

Usch, de va så jävla hemskt! Å Magnus blev "sur" på mig så vi tjafsade samtidigt som vi försökte torka och kolla Oscar, å jag mådde jätte dåligt för att jag inte hann med att fånga honom och var rädd pga att han blödde så pass mycket som han gjorde, och blev skitledsen å grinade för allting som hade hänt/hände.
Känner mig som världens sämsta! Fy! :'(
Postat av: Emma

Förstår att det måste ha varit skrämmande men du ska absolut inte känna dig som en dålig mamma på något sätt! Ungar ramlar och slår sig hela tiden och det är ju sånt som händer. Man kan ju inte vaka över dom 24h om dygnet. :) Själv fick jag hjärnskakning 3 ggr när jag var liten för jag härja så mycket, hehe, och R's syster döttrar har ramlat från trappor, leksaker och diverse & oftast har de grinat för de blivit rädd och inte just för smärtan :) Bebisar klarar så mycket mer än vad man tror och en liten fläskläpp får man nog räkna med några ggr per år när dom börjar gå ;)

Svar: Ja de är ju klart att dom gör, å de vet jag ju. å självklart kommer det hända fler gånger, både större och mindre "skador". Som tex när dom börjar gå som du skrev och klättrar på saker osv. Men det var ju första gången han gjorde illa sig på de här sättet också, han har ju tippat, stuttat huvudet lite och såna småsaker. Å jag satt ju alldeles bredvid :( Tycker ju även att han är så "liten" än så de inte ska hända sånt nu, men de gör det ju. Det kändes och såg vell värre ut pga blodet antar ja. hjärtat höll typ på att flyga ut ur bröstet på en liksom, det såg ju så hemskt ut. :(
Foffen

2013-08-04 @ 16:15:46
URL: http://myinspiration.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0