Inte på nå bra humör..

Min lediga tisdag, å jag är inte på nå bra humör.. Roligt.. :(

Jag kan ju börja med att skriva att de jag skrev över svenska lektionen igår va fel, de va jag som inte läste på schemat riktigt.. Å så kan jag ju till lägga att jag inte skulle kunna frågat läraren imorgon på skolan ändå, för jag kom på att svenska lektionen i morgon är inställd..

Jag sov otroligt dåligt inatt, och somnade väldigt sent, eller tidigt de får man ju tolka hur man vill..

Idag har jag inte gjort någonting.. Bara suttit hemma och glott..

När jag satt vid datorn tidigare idag så flög en fågel in i fönstret mot altanen när fader min va ute och rökte..
De verkade som att fågeln mådde bra, men va i typ chock-tillstånd.. Jag tyckte synd om den så jag satt ute på altanen och jagade bort våra katter när dom kom, i hopp om att fågeln skulle kvickna till riktigt och flyga iväg..
Jag tyckte så synd om den!.. Ucsh, jag har blivit så himla "blödig" nu för tiden.. =/
Jag satt där ute hur länge som hellst och bara tittade på den, när den satt där och typ hyperventilerade, och rörde på sig lite grann lite nu och då...
Men tillslut bara sjönk huvudet ner, med näbben mot stenplattorna blev den liggandes på sidan och rullade sedan över på rygg.. Då såg ja att det hade droppt blod från den, och kände mig lite dum att jag inte lät katterna ta den istället.. Jag trodde den va lite yr efter smällen in i fönstret bara.. =/

De fick mig även att tänka på en liten "historia" som jag fick i ett SMS för LÄÄNGESEN..

En dag fångade jag en fågel. Jag sa:
- Lev med mig!
Fågeln svarade:
- Nej, jag vill leva och flyga fritt.
Då slet jag av vingarna från den, stirrade på den och sa:
- Flyg då!!
Blödande svarade fågeln mig:
- Jag kan inte flyga mer, men jag kan sjunga för dig!
Ännu mer förbittrad slängde jag fågeln i väggen och skrek:
- MEN SJUNG DÅ!!!
Blödande och med sorgsna ögon såg fågeln på mig och viskade:
- Inte sjunga.. Men jag kan dö för dig..

De va lika sorgligt de..

Fy va nere och deppig jag är idag..
Ingen idé att skriva nå mer nu, det blev inget roligt inlägg idag..

Bye..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0