Min symaskin!?!

Den här dagen har varit ganska bra :) Till en början otroligt tråkig, men det blev bara bättre och bättre :)

Jag klev upp lite tidigare än jag brukar, tror klockan var 11:15 eller något sånt, satt sedan och hade tråkigt bara.. Kom på runt 15 tiden, då jag började bli väldigt hungrig, att jag inte ätit någon frukost.. Så jag tog två bullar och ett glas mjölk.. En rätt sen "frukost" och kanske inte så bra en, men det mättade iaf.. :)

Det blev inget pluggande idag heller, å imorgon är det skola igen.. Kurt kommer nog inte vara så nöjd med de jag gjort, eftersom jag inte har gjort någonting.. =/ Men jag kanske läser lite nu ikväll innan jag sover, även fast jag inte skrivit om den andra delen i boken som jag har läst..

Men nu på kvällen iaf, så åkte jag och Magnus till Madde, Jan och Theo.. Å då hade Madde sytt påslakan och skulle sy gardiner åt Theo.. Jag blev så avundsjuk och inspirerad! Jag vill också hålla på å sy massa :) Jag fick ju en symaskin när jag tog studenten i juni, å den har bara blivit använd EN gång efter det! EN gång! Det är ju skandal.. Jag hade nästan glömt bort att jag faktiskt HAR en!

Förut funderade jag på om jag kanske skulle börja sy egna kläder, men det har ju inte blivit något av det.. Jag har även velat sytt gardiner, påslakan och örngott.. Men allt sånt känns så tråkigt när man inte har något eget.. :( Vi bor ju hemma hos mina föräldrar, i källaren.. =/ Jag vill så gärna flytta.. Kunna pyssla och hålla på hemma precis som man vill..
Ni som läser kanske tycker att jag borde kunna göra det ändå.. Även fast jag bor hemma.. Men jag tycker att de skulle vara så onödigt på något sätt.. =/ Jag menar, jag är 19år, blir 20 i Maj.. Å både jag och Magnus vill verkligen flytta, så förhoppningsvis blir det så, inom en snar framtid iaf ?? Å då känns det lite bortkastat att försöka få det precis som man vill ha de här hemma, när man säkert vill ha det på något annat sätt om man flyttar (ni förstår hur jag menar va? :)

Det är lite svårt att förklara, men det är så det ligger till iaf :)
Fast påslakan och örngott borde jag ju kunna sy ändå :)

Nu ska ja gå ut i blåsvädret med lilla Misty, sedan äta något (?) och gå å sova.. Kanske läsa lite..
Bye bye och godnatt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0