Bebissjuk! 😍

De senaste mÄnaderna kan snabbt sammanfattas att de bestÄtt av jobb, jobb och mera jobb!
I februari började jag pĂ„ Svenska Fönster igen men med en lĂ€ngre vikarietjĂ€nst Ă€n bara en vecka hit eller dit, som sen övergick i visstidsanstĂ€llning fram till semestern (sista dagen var alltsĂ„ i fredags), och skift dĂ„ sĂ„klart sĂ„ det kĂ€nns som att man inte har gjort sĂ„ mycke annat Ă€n jobbat och sovit de senaste mĂ„naderna 😉 haha!
SĂ„ sjuukt trött pĂ„ eftermiddagarna nĂ€r man klivit upp 4:30, hĂ€mtar Oscar pĂ„ dagis ca 14 efter jag slutat Ă„ dĂ„ Ă€re bara försöka hĂ„lla igĂ„ng för att inte somna! Men brukar inte hinna med sĂ„ mycket mer Ă€n göra middag, Ă€ta, handla, lite bus Ă„ bad/dusch innan vi lĂ€re sova för att jag ska orka upp sĂ„dĂ€r omĂ€nskligt tidigt dagen efter igen. 😉
PĂ„ kvĂ€llsveckorna mĂ„ste ja hoppa i sĂ€ng Ă„ tvĂ„ngssova typ pĂ„ engĂ„ng nĂ€r jag kommer hem efter man slutat 23:48 för att orka upp nĂ€r lillkillen vaknar, fixa frukost, Ă„ ha lite "morgon-chill" innan de Ă€r dags att dra ivĂ€g med honom pĂ„ dagis, hinner som bĂ€st plocka lite hemma sen Ă€r de bara att packa ivĂ€g sig till jobbet. Å sĂ„ rullar det pĂ„ hĂ€r hemma 😊
Jag Ă€r grymt tacksam för att jag fĂ„tt den hĂ€r möjligheten, och lyckats kommit in sĂ„ pass bra som jag gjort Ă€ndĂ„ pĂ„ SP, och faktiskt haft ett arbete att gĂ„ till varje dag dom hĂ€r mĂ„naderna nu och fĂ„tt en riktig lön varje mĂ„nad. Det har har varit sĂ„n lĂ€ttnad att fĂ„ kĂ€nna lite sĂ€kerhet ekonomiskt och sĂ„ skönt att jobba! Men ibland önskar man ju att man kanske hade lite mer tid Ă€n den som finns 😉 
 
Utöver de har jag blivit sjukt bebissjuk den senaste tiden (lÀÀÀnge), vart man Àn Àr pÄ nÀtet Ä kikar eller lÀser sÄ ser man gravida, spÀdbarn, folk som köper superfina vagnar och urgulliga bebisklÀder Ä fina inredningsgrejer till blivande barnrum osv.
Ett av paren frÄn vÄran förÀldragrupp fick en till för fyra/fem mÄnader sen.
För 5 mĂ„nader sen fick en av mina bĂ€sta vĂ€nner sitt andra barn, dom var Ă€ven hit och hĂ€lsade pĂ„ idag. Å jag blir lika "förvĂ„nad" varje gĂ„ng att hon Ă€r sĂ„ liten! SĂ„ jĂ€kla gullig Ă„ pluttig! 😍
En "bekant" fick tvillingar för ca 5-6 mÄnader sen. (?)
En annan av mina vÀnner fick barn för snart 8(? lite osÀker :/) mÄnader sen.
En annan av mina nĂ€rmsta/bĂ€sta vĂ€nner kom och berĂ€ttade för snart tvĂ„ mĂ„nader sen att hon var gravid och att dom troligtvis skulle fĂ„ en decemberbebis 😍 Ă…Ă„h! Jag blev sĂ„ fruktansvĂ€rt glad, vilket lyckorus som bara for runt i kroppen pĂ„ en! Haha!
Å idag blev en av mina "aningar" bekrĂ€ftade dĂ„ en annan "bekant" (?) gick ut med att dom vĂ€ntar tillökning i familjen 😍
Å Ă€nnu en annan bekant gick ut igĂ„r (elr i förrgĂ„r?) att hon var gravid.
Ă…Ă„h de Ă€r sĂ„ mycke bebisar Ă„ gravida man ser och hör om runtomkring, sĂ„ jag blir sĂ„Ă„ bebissjuk som sagt! 😔😕
SjĂ€lv sitter jag Ă„ tittar tillbaka pĂ„ bebisbilder pĂ„ Oscar och dom fĂ„ bilderna jag har pĂ„ mig sjĂ€lv som gravid, tĂ€nker tillbaka Ă„ vad fort tiden har gĂ„tt, Ă„ minns den underbara resan som graviditeten förde med sig (Ă€ven nĂ€r det var lite jobbigt mot slutet), förlossningen Ă„ de första mĂ„naderna med Oscar.❀
Över tvĂ„ och ett halvt Ă„r har redan gĂ„tt sen vi fick trĂ€ffa vĂ„ran pojk för första gĂ„ngen.
 
Kanske vi skulle ha skaffat ett syskon? Jaa, kanske, men inte Ă€n. 😊 💕💞
Postat av: Malin :)

Men att vi inte hann prata om detta!! Nyfiken som bara den jag nu :)

Svar: Haha, ja men eller hur?! 😉 Det hade ja inte ens en tanke pĂ„, de va ju sĂ„ lĂ€ngesen vi trĂ€ffats sĂ„ man ville ju "catcha up" med varann 😁
Foffen

2015-07-22 @ 19:07:17

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0