Lite oense

Ja, som rubriken lyder så har jag och min älskade son inte riktigt kommit överens dom senaste 1,5-2veckorna ;) haha!
Han har bara varit SÅÅ HIMLA rivig. Å då kanske ni tänker "vadå rivig? de är väll klart att småbarn är riviga av sig", å JA de är självklart att dom är de, de har han ju varit ända sen han kunde sitta typ, men just dom här veckorna har varit extrema tycker ja! Han har rivit ut sopor ur soppåsen, blöjor ur blöjhinken, kastruller å lock, brödrosten, panten, nytvättade kläder och kläder ur tvättkorgen, toaborsten, Magnus rakapparat, oanvända blöjor, salvor, plastpåsar, plastfolie, aluminiumfolie, bakplåtspapper, burkar och ja allt annat man kan tänka sig som finns i ett kök (inte kläderna å blöjorna å de då ;) Men ja, alla lådor å alla skåp. Kryddpåsar och kryddburkar i skafferiet, klättrar på stolar och pallar och allt som går att klättra på, drar i lampsladdar och andra kablar, kastar runt skor och kläder från hallen osv osv osv (och alla leksaker också såklart). Hela hela HELA tiden, å ALLT gör han miljoner gånger om dagen, varje dag! Man säger åt, tar bort honom, plockar undan och städar HELA tiden känns det som. Haha! :) Å självklart blir det typ ramaskri VARJE gång när man säger åt honom, tar bort honom eller plockar undan de han rivit fram ;) Plus att han ramlar eller "fastnar" när han klättrar också.

Förra veckan fick han även tag på en vattenkanna som jag tydligen inte hade tömt ut vattnet ur.
Det var självklart en morgon, typ precis innan vi skulle gå till förskolan. Jag satt och drack kaffe, Oscar försvann ur rummet, de blev tyst, jag lyssnade. Tyckte jag hörde rinnande vatten, tänkte "va fan, han kan väll inte ha klättrat upp till diskbänken å fått på kranen?!" skyndar som fan in i köket, då står han (på golvet) å tömmer ur hela vattenkannan, säkert närmare 1,5liter (!!). Lite mer än en och en halv toarulle gick det åt att torka upp allt iaf. I skåpet under diskbänken, under skåpet och ut över halva golvet. Å stressad var man ju också eftersom vi skulle ju iväg till förskolan, haha!
Tidigare den här veckan tömde han ut en hel förpackning med ströbröd, också precis innan vi skulle till förskolan. Men då fick jag skylla mig själv också som inte gick å kollade PÅ ENGÅNG, jag hörde ju att han var där å rev bland kryddburkarna men tänkte att jaja han får väll riva där en liten stund innan vi ska gå då.. jo just ja! Var bara att släpa fram dammsugaren de! :) hahaha! Någon dag senare var han på florsockret i skafferiet också, men då var jag snabb så de hann han inte tömma ut så mycket av. :) haha!

Usch vad arg, irriterad, trött och less jag har varit/är på de där å önskar att han ska förstå, på riktigt, när man säger åt honom. Å stackars lillen med mamman som skäller å gnäller typ hela tiden :( ;)
Men han ska då veta att mamma ÄLSKAR honom ändå, även om hon blir surig. Han är ju MIN rivunge, min älskade rivunge! ♥ ♥ ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0