På riktigt!

På tisdag börjar Oscar på dagis, på riktigt! :O Veckan som varit bestod som sagt av inskolning, tisdagen och onsdagen var jag med första halvtimmen å när det var dags för frukt fick jag smita iväg så han var där själv lite mer än 1timme.
På torsdagen och fredagen var jag också med första halvtimmen å fick smita iväg när dom skulle äta frukt, men då skulle han även äta lunchen där så då var han där "själv" i 2timmar.
Kändes VÄLDIGT konstigt att vara utan honom på de där sättet måste jag säga! Å jag börjar bli ganska nervös över att bara gå dit och lämna honom på tisdag :( Usch...

Jag vet ju att de kommer gå bra, jag har ju sett att han leker där å han går ju fram med leksaker och pratar med "fröknarna" och en del av de andra barnen.
Han äter frukten och maten där, å finner sig i att bli lyft och buren av de som jobbar där.
Jag har ju liksom försökt att hålla mig i bakgrunden och en bit ifrån hela tiden just för att han skulle vänja sig vid att jag inte är där hela tiden.

Men när man smiter därifrån å lämnar honom ett tag å inte vet om han blir helt förstörd när han upptäcker de. Å när han tokgrinar, när man kommer tillbaka å ska hämta honom, pga att han sett en genom fönstret (som fröknarna berättar) så blir man själv ganska ledsen, pga att man inte VET att det är så. Jag tror självklart INTE att dom skulle "ljuga" om sånt, och jag har ju själv haft praktik på två dagis så jag vet ju hur det är och kan vara. Men nu är det MITT EGET barn! Man oroar sig väldigt mycket för allt! Haha..

Men i fredags när jag och Magnus kom dit för att hämta honom så hade han inte hunnit från lunchbordet ännu, och satt med ryggen mot fönstret, så han märkte inte att vi kom. Vi bara stog där tysta i dörröppningen och tittade på honom, han satt helt lugnt och vanligt å "pratade" med en av fröknarna å fippla med sin mugg. Det kändes SÅ HIMLA UNDERBART BRA att själv få se med egna ögon att han inte alls är ledsen hela tiden! (Men ändå är det de man oroar sig för, gång på gång ;) )

Usch, jag hoppas att han kommer vara jätteglad att komma tillbaka till dagis å bara typ springa in på tisdag, så han inte ser att jag går å att det blir jättejobbigt, då kommer jag också börja grina! :(

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0