11 Januari

Det är inte speciellt många som läser min blogg men börjar ändå med att ursäkta för den väldigt dåliga uppdateringen.
Oscar sover dåligt och det har varit (är lite fortfarande) sjukstuga här. Så det har inte funnits så mycket tid för bloggen :/

Jag har tidigare skrivit om att jag blev sjuk måndagen veckan före jul och frisk några dagar efter jul.
Men INNAN jag blev sjuk, ca 1,5-2 veckor (kanske mer till och med?) började Oscar helt plötsligt sova väldigt dåligt.
När han sover middag på dagen så sover han som vanligt, ca 1 ibland upp mot 2 timmar. Men de är på kvällarna och nätterna som han typ inte sover.

Vi/jag gör honom ordning för natten vid klockan 20, och han får välling som han oftast somnar "med" (av kanske man säger?), lägger honom i spjälsängen här nere, så sover han 1-1,5 timme å sen vaknar han (!??!) Å det är det HELT OMÖJLIGT att få honom att somna igen :/ Han "ger inte med sig" förrän jag själv tar med honom upp och lägger oss, då somnar han efter en stund men vaknar säkert 5-10ggr (!!) per natt. Visst, bara att ge honom nappen, snutten och lägga honom ner igen (oftast) så sover han vidare en stund. Men man blir bara SÅ HIMLA TRÖTT när ens sömn "störs" flera, flera gånger såhär varje natt! :/ Alltså verkligen VARENDA kväll och natt har det varit såhär i runt 5 veckor nu (!!!)

Som att inte de räckte så blev Oscar sjuk också, för kanske två veckor sen? Började med bara feber till och från, vilket även de resulterade i att han sov ÄNNU sämre på nätterna, bara snurrade runt, gnällde och vaknade hur många gånger som helst. Sen blev han lite snorig också, å vi började hoppas på att det kanske äntligen var tänder på gång (han har ju fortfarande inte en enda tand min stora lilla bebis :O ♥), sen blev det även ögoninflammation på de också. ögoninflammationen gick över först (febern kom och gick hela tiden, var och varannan dag ungefär :/) Nuförst har han varit helt feberfri i några dagar. Men han är fortfarande lite snorig, å förra helgen började han hosta (och jag blev sjuk igen). En hemsk hosta alltså som självklart är mest och värst på kvällen! :/
Han hostar och hostar så han kräks, en massa slem då, som är så tjockt att han ibland inte kunde få någon luft (under väldigt korta stunder, men kändes som en evighet när de hände) fast slemmet kom upp och ut så var det som att det lagt sig som ett lock för honom :(
Usch, så himla hemskt!

Var på läkarstationen där dom lyssnade bak på lungorna, fram på bröstet, kikade i öronen och tog snabbsänka (stavning?), allt lät bra och såg bra ut, men det hördes lite slem så han fick hostmedicin utskrivet. Å hostan har blivit bättre nu, han hostar fortfarande men inte så att han kräkts de senaste två dagarna iaf. Skönt!
Hoppas bara att han blir HELT frisk snart! Och att han sover som vanligt igen, väldigt snart! Man behöver ju faktiskt dom där ensamma, lugna stunderna som man kan göra det man känner för, eller behöver göra här hemma, speciellt när man inte får sova riktigt om nätterna ens för "tillfället" :/
(Han sitter i mitt knä i skrivandets stund :/)


Bild från instagram, Cissi var hit igår kväll å Oscar tyckte att det var väldigt roligt att få busa med henne! ♥ ♥ ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0