Julafton

Den mysigaste dagen på året som alltid tycks ta slut alldeles för fort, enligt mig iaf ;)

Dagen började med att vi blev väckta av klockan och klev upp ca 07:30, tog oss över till svärmor för gröt och skinkmacks frukost vid 8. Var kvar en stund, sedan hem igen för duschning, och medans Oscar sov middag packade vi alla julklappar och skötväskan så allt skulle vara färdigt tills han vaknade. Jag passade även på att fixa håret och sminka mig då, i lugn och ro ;) 

När Oscar vaknade var de bara till att byta blöja och på med finkläderna så skulle vi åka till mina föräldrar för julmiddagen kl 14. Sååå himla gött!!! Å självklart ris ala malta och ostkaka med tillbehör till efterrätt, MUMS! :P Å kaffe! ;)

Sen var det dags för Kalle, då lånade min moster med Oscar ner och kollade på de så fick jag och pappan vara lite "barnlediga" ;) 
La även våra klappar under granen, drack lite mer kaffe å lyssnade på lilla älsklingen som skrattade å pratade om allt som hände på tvn, och även härmade morbrorn emellanåt (som kan typ varenda mening på allt som händer under hela "kalle-timmen"!) Haha! :)

Efter Kalle var de dags för julklappar, å OJ vad med julklappar! Oscar var helt till sig å ville bara öppna massa paket, så han öppnade både sina och pappans en sväng ;) Sen vart de nog för mycket å han skulle inte öppna nåt, så hans klappar bara samlades på hög ett bra tag tills han tillslut kom igång igen å öppnade :) ♥

När alla paket var öppnade stannade vi kvar en liten stund, sen packade vi ihop allt och åkte vidare till nästa ställe som blev Ovanåker iår, där svärmor var hos Magnus lillasyster med familj, där blev det några fler paket å lite kaffe. Dock en väldigt snabb vända då vi ganska snart åkte hem pga att vi hade två stora paket kvar hemma till Oscar som vi inte ville frakta med. Så jag tror att vi var hemma redan 19:30, men det var en väldigt mysig dag å ja älskar när vi träffas och umgås med familjerna ♥

En liten summering av julklapparna;

Oscar fick en massa Duplo, pussel, extra bilar till ett typ garage han fick när han fyllde två, böcker, en stor lastbil med två andra bilar, massa massa fina kläder, lite godis, ett kök och massa tillbehör som kastruller, tallrikar bestick m.m., verktyg, en förvaringlåda som ser ut som en brandbil, en filt, och mycket mer :)

Magnus fick massa fina kläder, lotter, knep å knåp grej, namn kopp, godis å säkert mer som ja inte kommer ihåg :)

Jag fick kläder, lotter, godis, namn kopp, en fin liten tavla, present kort på Linnéas och presentkort på colorama (två Swedish grace skålar), fyra koppar och fyra fat/assietter också Swedish grace :D, prydnader, en nyckelring från London (samlade på nyckelringar för längesen, men har väll aldrig slutat heller :) ), en liten adressbok, en bok och säkert nåt mer som ja inte kommer ihåg just nu också :/ 

Har knappt nåt kort från julafton, iaf inte på mobilen, men här är två kort iaf :) När jag lagt över korten från kameran på datorn kan jag nog lägga ut några fler :)

Gran och klappar hos mor å far :)

Suddig selfie

Vi blev alla jätteglada och är såå tacksamma för allt vi fick, å även såå roligt att se de andra bli glada av vad de fick från oss :) Ääälskar julafton! ♥ Synd att det bara är en gång per år och att dagen går såå hiimla fort! ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0