Slut på sommarvikariatet

Jobbade min sista dag i fredags, men fick hoppa in och jobba igår (söndag) också. Så idag är jag officiellt arbetslös igen.

Oscar sover middag för tillfället men när han vaknat tar vi vagnen och går till arbetsförmedlingen för att skriva in mig där igen, eller "öppna" igen då jag fick de pausat bara under sommaren.
Hoppas att det har slutat regna innan dess :/ regnskyddet som följde med våran vagn är totalt värdelöst, de har jag säkert skrivit om förut också, och att vi måste köpa ett nytt, men de har vi fortfarande inte gjort.. :/ Så nu när hösten snart är här så är de väll fan på tiden att vi införskaffar oss ett nytt!! haha..

Eftersom jag inte jobbar längre så går Oscar över på 15timmars dagis veckor också, så imorgon, onsdag och torsdag ska han på dagis 9-14 igen.

Jag jobbade ju bara strax över 2månader, men känns ändå lite konstigt att han kommer vara på dagis FAST jag är hemma :/ Men, de är ju meningen att jag ska använda den tiden till att leta och söka jobb, å självklart är det mycket lättare och skönare att kunna få göra det i "lugn och ro" utan att det kommer en "virvelvind" som röjer runt å ska/vill ha all uppmärksamhet istället ;)
Å det var ju precis så vi hade det innan sommaren, men de känns lite konstigt ändå som sagt :)

Nä, nu ska jag plocka lite här hemma innan Oscar vaknar! ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0