Mycket på gång

Den 20januari blev jag "officiellt" arbetslös igen, efter mammaledigheten. Nu den 16april hade jag varit inskriven på arbetsförm. å arbetslös i över 3månader, å gick därför in i "jobbgaranti för ungdomar" som det heter, eftersom jag inte hunnit fylla 25 än.
Jag antar att ni som läser vet vad de är och hur det fungerar. Jag måste alltså ut på praktik nu då, för att vara berättigad ersättningen, om jag inte lyckas få jobb vill säga.

Jag har varit väldigt dålig på att leta efter någon praktikplats, och har faktiskt fått hoppat in å JOBBAT iaf 4 dagar här i april! :) (har för mig att det är 5dagar men jag har tydligen bara skrivit upp 4!?? :/)
Hur som helst, jag är SJUKT tacksam och glad över att jag har fått hoppa in och jobbat lite och verkligen hoppas att dom ringer fler gånger! Men helt ärligt glömt bort att leta praktik när jag varit ledig å Oscar varit på dagis, å dagarna och veckorna går bara så sjukt fort helt plötsligt! :/

Jag har iaf tagit mig i kragen och ringt till två ställen som jag skulle vilja ha praktik på. Den ena var på kommunkontorets ekonomiavdelning, men där kunde dom inte ta emot någon praktikant nu, då dom redan hade en och skulle ta in nån vikarie över sommaren. Men han ville inte säga blankt nej heller och tyckte att jag skulle ringa efter semestern igen om jag fortfarande ville/behövde en praktik då istället.

Det andra stället var på Edsbyns möbeltapetsering, hon hade aldrig haft någon praktikant och ville ringa å prata med min handläggare på arbetsförm. för att få höra vad som gäller och annan information. Men troligtvis kommer jag få praktik där då iaf, å de skulle ju vara superkul! :) Jag har absolut NOLL erfarenhet inom möbeltapetsering, men varit lite intresserad av att få prova på de, och att sy älskar jag ju att göra! :P Dock på helt vanliga symaskiner då, eller overlock, men aldrig på nåt "värre" än så haha :)

För några veckor sedan sökte jag två jobb och ett sommarjobb också. Å idag fick jag besked över sommarjobbet. SJUKT glad att dom ringde mig, å att jag skulle få jobba under sommaren, MEN jag tackade INTE ja på engång, för det var nattjobb det handlade om igen. Å jag har sån jävla beslutsångest över hur jag ska göra!??! :( Jag har absolut INGEN aning... :(
Jag menar, jag har liksom barn nu, de hade jag inte dom andra somrarna som jag jobbade nätter :/ Vad ska jag göra med Oscar liksom? När ska jag kunna få sova om jag skulle jobba nätter!? :/
Alla jobbar liksom å Magnus går ju i skolan också, allt blev bara så himla krångligt helt plötsligt...

Sen är det ju alltid de här att man jobbar när alla andra har semester, å dom veckorna är det ju super trist att behöva jobba istället för att kunna umgås och hitta på saker med familj och vänner tycker jag, men jag/vi skulle ju VERKLIGEN behöva detta! :/ Hjälp?!..

Jag måste VERKLIGEN fundera och undersöka möjligheterna, om det finns några? Jag skulle ringa tillbaka med besked imorgon :/

Å imorgon ska jag till arbetsförmedlingen också, och till möbeltapetseringen å kika/hälsa på..

Mor min berättade även idag att morfars begravning blir torsdagen den 8maj.
Mycket nu som sagt..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0