Mer

Det var ingen som hade kommenterat något på det tidigare inlägget, men jag kom på själv att jag inte skrev om några saker, tex att jag hade återkommande halsbränna. Ganska ofta (tyckte jag iaf) under en period i mitten/slutet av graviditeten. Det gick över fort alla gånger utan att jag behövde ta något åt de (typ samarin eller nåt sånt alltså, vet inte ens om man får ta sånt om man är gravid?). Men det var iaf inge vidare dom stunder de kom :/

Jag hade även sammandragningar väldigt ofta. Minns inte riktigt när de började, men jag tyckte att det var tidigt.
Innan jag hade gått halva tiden iaf, kanske i vecka 17-18 någonstans?
Men inga smärtsamma nå ofta, de hände bara första gången och sedan typ 3 gånger till.
Annars var det bara en ganska obehaglig känsla, när allt bara drog ihop sig och magen blev typ stenhård. Å ibland kämpades det emot rejält inifrån magen, då trodde man nästan också att magen skulle spricka kan ja säga! Haha :)

Jag hade heller inga större problem att sova som jag minns det, förutom lite i slutet då jag kunde vakna bara ändå några gånger om nätterna men somnade om på engång igen, eller ibland vakna för att vända mig när magen var stor och tung hände också.

Men, jag drömde konstiga/hemska drömmar några gånger. Typ att barnet bara ramlade ut på tok för tidigt så jag bar de i en sele på magen under kläderna så att folk inte skulle veta, med navelsträngen kvar, för jag vågade inte berätta för någon eller träffa läkare.
Å tex att det var lite missbildat, utan riktiga fingrar och tår. Och att jag tappade bort och glömde barnet osv. :(

Helt sjukt! Ibland vaknade jag av att jag grät på riktigt i sömnen, och ibland vaknade jag och grät då PGA drömmarna, inte alls nå trevliga drömmar där ett tag :/

Nä nog om detta nu, hoppas att jag inte glömt något annat nu då ;) Men fortfarande, om de är nån som undrar något som jag inte skrivit så kommentera gärna!! :)) Är så sällan jag får nån kommentar så därav "tjatet" ;) Haha!

Nu ska jag slå igen mina blå, är verkligen dötrött nu! Godnatt :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0