Skit..

Man var väl dum som trodde att det bara skulle vara lite halsont som sedan skulle gå över och att det inte blev nåt mer än så :/ Nä, jag blev sjuk å har varit jätteklen. Är fortfarande sjuk men idag tycker jag det känns som att de börjar vända, skönt!

Det har ju inte varit speciellt skoj att både Magnus och jag har legat inne, sjuka å inte orkat gjort nåt, när det varit strålande sol och riktig sommarvärme ute några dagar. Så har vi ju lilla älskade Oscar också, som ska underhållas, självklart matas och som inte sover på beställning precis ;) Så all vila man hade velat ha när man mått som sämst har man ju inte fått och de tär ju på krafterna som inte fått laddat upp :)

Å även han blev lite dålig igår då han fick feber under natten, så han sov väldigt dåligt/oroligt och vaknade/gnällde/flaxade/sparkade VÄLDIGT många gånger under den natten. Inge snorig eller täppt utan bara feber så troligtvis var de för att tänderna är på gång på riktigt nu! Vi hoppas på de iaf så han inte ska behöva bli förkyld.

Jag la mig typ 22:45 på söndagskvällen (då hade Oscar sovit helt vanligt några timmar), å innan klockan slagit 24 vaknade Oscar ca 3-4 gånger, sen mellan 24 och 05 vaknade han 6 gånger och mellan 05-07 vaknade han säkert 6 gånger också!
Man tog upp honom, vyssa/trösta, la ner honom/slumrade sittandes med honom mot bröstet, vaknade av värmen och att man sov sittandes, la ner honom, så somnade man igen, å då vaknade han osv genom hela natten kändes de som.. Usch va trött å slut man var då kan jag säga. Men sen under dagen så var han ändå pigg, gnälligare än vanligt men det kan man väl förstå!

Men som sagt, annars har Oscar hållt sig frisk, å ingen feber idag hittills så vi håller tummarna för tänder, å inte nån förkylning! Inge mer feber heller för den delen, lillstackarn ♥

Men, vi hann med solen lite innan man blev helt slut i förkylningen iaf, minns inte vilken dag det var nu men vi käkade lite grillat med Anita och Hasse ute på deras altan i kvällssolen för några dagar sen. Då var jag mest dåsig och hade ett rivjärn i halsen, trodde även att jag skulle dö av svett och typ tuppa av på vägen dit med vagnen, å då bor dom bara något hus bort.
Haha! Då är inte kroppen som den ska :) Nog för att jag har dålig kondition, ännu sämre nu än innan graviditeten också, men SÅ FRUKTANSVÄRT DÅLIG är den faktiskt inte :)

Å Magnus drog iväg med Anita och Hasse, i söndags (tror ja, väldigt dygnavill nu elr hur de stavas) å hämtade lite möbler som vi skulle köpa; ett matbord med 6 stolar, en tv-bänk, en skänk, ett runt soffbord, en helkroppsspegel och en stor skänk, men då vi trodde att vi inte hade plats för den sistnämnda så fick den flytta hem till Anita och Hasse istället.
Smartass som jag är så kom jag på senare på kvällen vart vi hade kunnat haft den, något som var helt självklart egentligen. haha, aja de är så de :)

Bilder kommer när jag har knäppt några :)
Snart måste jag nästan sätta mig och läsa min egen blogg för jag vet att jag har lovat bilder på en del saker nu, men jag kommer inte riktigt ihåg på vad :) Haha.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0