Torsdag idag.

Oscar sover en vända och här sitter jag med en kopp nybryggt kaffe ♥ Såå gott :) Efter som de är ett tag sedan jag bloggade (förutom i förrgår), så tänkt jag försöka skriva ett litet sammanfattat inlägg om vad som är på gång just nu :)
 
Vi är på gång och ska flytta, om kanske ca en månad eller så. Inte ifrån byn, men från denna lägenhet till hus. Vi har blivit erbjuden att hyra Magnus brors hus på barnängen, och tycker att detta vore både bra och skönt! Mer ensamt och eget utan grannar så jätte nära inpå, mycke större men inte så mycke dyrare, egen gräsmatta/trädgård och jaa, mer barnvänligt område än här, PRECIS brevid 301an. Dock så är det inte världens vackraste hus precis, och det är ganska mycke jobb både in- och utvändigt som behöver göras. Så för tillfället försöker vi spara pengar och köpa färg och nya golv å sånt. och har hittills målat om två rum och påbörjat maskering å sånt i det tredje!
Som ni förstår tar det ganska lång tid med målningen då vi oftast bara kan åka dit en och en, eftersom vi har våran lilla Oscar nu ♥ Men vi kämpar på så gott vi kan och jag försöker flirta med mig kompisar som kan hjälpa till så det ska gå fortare ;)
Det är minst 4 rum, en hall, källargolv, trappuppgång och ett kök som ska målas/tapetseras. Men som sagt två rum är i stort sett helt färdigmålade, enbart nåt små pill kvar där :) Det ska även in ett helt nytt kök, så de är lite at göra som sagt ;)
 
En annan sak är, som jag skrev i förra inlägget, att Oscar snart är 4månader (på lördag) så igår gjorde vi våran första smakportion åt honom! ♥ Men han var så hungrig och grinig så de funkade inget vidare alls med nåt, så idag ska vi försöka igen å hoppas att de går bättre :)
 
De var lite snabbt och kort om vad som är på gång just nu.
Men nu är lillkillen vaken igen också så jag ska inte sitta här mer :)
Bye bye.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0