Föregående inlägg

Detta hör ihop lite med föregående inlägg, då jag tyckte efteråt att jag glömt tagit med några saker.

Börjar med att jag själv tycker att jag hade en väldigt bra och "enkel" förlossning, om man nu kan säga så.
Jag hade förberett mig på att ligga typ med OUTHÄRDLIGA värkar i 24 timmar på förlossningen, eller nåt sånt, men med tanke på att Oscar kom ut 4timmar efter att vi blev INSKRIVNA på förlossningen så tycker jag att den var snabb och "enkel". Även om värkarna började redan under natten så var inte den smärtan outhärdlig eller så. Å jag är väldigt glad över att det gick så pass fort ändå :)
Men, om man ska räkna från den ALLRA FÖRSTA värken (den jag vaknade av första gången i soffan) så tog det väll nästan 17 timmar då :)

Att Magnus fanns där vid min sida och stöttade mig hjälpte också, hur mycket som helst!! ♥

Ni mammor som läser, hur länge fick ni vara kvar i förlossningssalen innan ni blev flyttad till BB?
Jag tycker att vi fick vara kvar där väldigt länge, 4,5 - 5timmar fick vi vänta innan dom flyttade oss?
Det kanske är så inte vet jag, men jag har trott att man blev flyttad nästan på engång eller efter typ 2timmar kanske.
Vi började liksom tro att dom hade glömt bort oss. Haha. Vi var trötta båda två och klockan var närmare typ 23-23:30 innan dom flyttade oss :/

Dagarna på BB tyckte både jag och Magnus var rätt trista. Självklart var det JÄTTESKÖNT att det fanns hjälpsamma människor nära till hands och folk att fråga om man undrade nåt, att bli lite "servad", och att få vara bara vi tre. Men vi LÄNGTADE efter att få komma hem till vårat eget ändå..

Å man blir verkligen helt mörbultad efter en förlossning. Haha! Jag hade ont och var typ helt slut i kroppen i flera dagar efteråt. Pigg ändå tyckte jag men kroppen var väldigt trött!
Det märktes att man verkligen tar i med allt man har och kan, för det var typ som träningsvärk i PRECIS HELA kroppen alltså! :) Haha!

Minns inte om jag kanske skrivit detta förut, känns som så men skriver de ändå utifall ;)
Amningen fungerade inge vidare för mig. Det rann liksom aldrig till RIKTIGT, och den måste ha varit för "blaskig". :/
Efter att vi kom hem från BB började vi ge modermjölksersättning också. Ammade självklart ALLTID FÖRST innan vi gjorde en flaska. Men han blev aldrig nöjd av BARA min mjölk så vi var alltid tvungen att göra en flaska också. :/
Jag tyckte att det var jättejobbigt, att det inte fungerade som "det ska", och man kände sig ganska otillräcklig och dålig på nåt sätt pga det. :/
Å efter en månad med att hålla på sådär så gav jag helt enkelt upp! Det kom då en del mer mjölk än i början (jag fick nästan mjölkstockning några gånger till och med) men han blev inte mätt av den! Även om jag pumpade ur så det var mycket mer än vad han brukade äta ur flaska så var han inte mätt och nöjd så vi fick göra ersättning.
Så när Oscar var strax över en månad slutade jag "deltidsamma" och körde bara med ersättningen. Vilket fungerade JÄTTEBRA för oss! :)
Och även fast jag bara tvärslutade med amningen så fick jag inga problem alls!

Men NU är han en riktigt stor pojke! :) Äter äntligen ganska bra, då han varit rätt krånglig med att äta vanlig mat och OTROLIGT kräsen :/ Men nu, och sedan en tid tillbaka, tycker jag att det är mycket bättre! :) Han har ju självklart vuxit en hel del och var, den 26 november, 74cm lång (nästan halva min längd ju, bara 3cm fel! :S HAHA) och vägde 9980g! Nästan 10kg liksom! :O
Min lilla bebis är inte så liten längre! :') ;) ♥ ♥ ♥


Hihi! Lilla älsklingen ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0