Duktiga jag!

Idag har jag minsann varit duktig tycker ja! Jag vaknade ganska tidigt, av mig själv. Tvättade fyra tvättar, och mellan tvättarna plockade jag ihop lite skit som skulle kastas å "småstädade" lite, åt frukost, diskade, drack kaffe, diskade lite till.
 
Efter att den sista tvätten var klar och hängd så fick min far bli min privata chaufför en stund, så for vi ut på byn så jag kunde höra efter praktikplats (fick inget svar direkt där idag så jag skulle komma tillbaka imorgon igen), sen var ja på arbetsförmedlingen, sen på ICA å panta och handlade lite "småsaker" som jag saknade.
Hem hit med de, och fick hjälp att bära ut alla sopor. Följde med hem till mina föräldrar och fick äta där. SEN tog jag minsann fram min kära symaskin å sydde lite! :)
 
Inget avancerat eller speciellt, men för fleera år sen fick jag påslakan av min mor som vi i efterhand upptäckte att de var till dubbeltäcken, alltså ca 215 cm brett. Så nu äntligen tog jag tag i de å sydde av dom till normal storlek så vi har någon användning för dom :)
Å en del av tyget som blev över sydde jag ett till påslakan och ett örngott, fast i mindre skala till vagn/vagga :) Dock blev det ju ett lite udda mått på de påslakanet, men jag får väl sy av ett "gammalt" täcke till rätt storlek så det passar då :)
 
Det var så roligt att få sy lite igen! Nästan så man inte ville sluta när man väl hade börjat och kommit igång liksom :) Men när man har begränsat med tyg och fantasin inte riktigt är på topp så blev de inget annat än påslakan.. 
Å resten av tyget som blev över vet jag inte alls vad jag ska göra med?.. Mor min får väl kanske göra matt-trasor av de då? =/
 
Aja, nu är de dags för min kvälls-dos av Ferronolen och en kvällsmacka eller nåt. Sen ska ja lägga mig i soffan å vila ryggen lite till en serie innan det blir sängen och sova! :)
 
G'natt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0