Lite trötter i ögene..

Jaa, hur tror ni att de gick för mig att ta mig upp som ja skrev om i de tidigare inlägget då? Jo de ska ja berätta, de gick INTE bra...

Jag vaknade av alarmet men tröck såklart av det! =/ Vaknade av att min far ringde (ca 08:54) å sa att dom skulle komma och hämta oss "nu", jag som skulle kliva upp kl 08 :(
Självklart så fattade ju dom att jag hade försovit mig, ni som känner mig vet ju hur jag är när ja är ny/yr-vaken.. Jag kan vara sur och grinig, och när folk försöker prata med mig så fattar jag absolut ingenting. Haha :) Å precis så var de, jag fattade inte nå vad pappa min pratade om, å ja bara svarar typ "aa", "näe?", "vadå?" osv, jag vet fortfarande inte vad han sa eller vad jag svarade för den delen, förutom att dom skulle komma och hämta oss.

Så, surrig som man va försökte ja klä på mig fort, och blev pga att ja inte klivit upp när klockan ringde, skitsur å gnällde självklart på Magnus för de.. (?) haha.. För att jag "inte skulle hinna med någonting innan dom skulle komma, för dom skulle ju komma nu", "inte koka och dricka kaffe (väldigt viktigt för mig, klarar mig typ inte utan kaffe på morgonen), inte äta nåt (brukar aldrig äta frukost men självklart så var jag ju jätte hungrig då), inte bara sitta och vakna lugnt och sansat (också väldigt viktigt, haha), och inte sminka mig!!!".. Hahah!
Det var typ de jag hann med också, klä på mig och gnälla litte sen var dom här, å vi skulle fära..
Fortsatte då att gnälla lite i bilen om att ja inte hade hunnit drucke kaffe eller ätit eller sminkat mig och allt de nu var, så vi stannade till i Los å köpte kaffe och mackor (min mor hade ju inte heller hunnit druckit nå morgon-kaffe) ;)

Sen åkte vi vidare mot Brunflo (elr hur de nu stavas), var astrött i bilen så jag kunde knappt hålla ögonen öppna, men tror ni ja kunde sova nå i bilen då? NÄE! Jag lyckades väl somna i ca10-15 min sådär, men de hjälpte ju inte mycke.. Väl framme så gick vi i dom där anik-affärerna som vi skulle till, eller loppis butikerna elr vad de nu är. Efter de åkte vi tillbaka, mot Åsarna (? tror ja de heter) och åt där iaf, skit gott! De va buffé så de var ju lite att välja på, men jag tog iaf rostbiff, (tror ja de va?) ugnsstekt potatis och en svampsås som jag måste tilllägga att den va SKITGOD!
Efter måltiden åkte vi till Söderhögen, där vi hade stuga förr, å kikade lite, mina föräldrar var nyfiken på om han som köpte huset hade gjort nåt åt de, men de hade han ju inte.. haha :)

Men efter vägen där så stannade vi å kikade på några kronhjortar, som ja knäppte kort på också, men ja lägger upp de imorgon eller nåt, orkar inte jolla med kameran just nu :) Å sen bar de iväg hemöver igen, jag va fortfarande skittrött, men lyckades inte sova något i bilen på vägen hem heller, förutom några minuter som på vägen dit =/

53mil tror jag att vi åkte den dagen, började 09 och kom hem ca 18:15.

Väl hemma, fortfarande jätte trött, så var de bara att skynda sig iordning för kl 19 skulle vi nämligen vara i voxna, och skulle äta plankstek med Malin & Jeppe. 

Men innan dess hann det ju bli en massa joll; Magnus alla nycklar va borta, letade å letade, mina föräldrar fick rota igenom hela bilen, vi letade lite till, och tillslut hittade vi dom. Då for han iväg på ett ärende å jag stressade på hemma.. Han kom tillbaka å vi skulle åka, fick vända nästan på engång när vi såg att de va väldigt lite bensin i, tanka, börja åka igen, stressad eftersom vi va sen nu också, kom på efter en liten bit att vi glömt sparrisen som vi skulle ta med, och en planka! Vände och åkte tillbaka igen, hämtade de och åkte iväg, kom fram nästan en halvtimme försenad. Å De kändes ju ganska surt, självklart att de ska bli en massa joll bara för att man har något bestämt liksom.. haha :)

Plankan var skitgod, å sällskapet jättetrevligt :) Blev kvar där tills efter 03 någon gång när man skulle ställa tillbaka klockan också :)
På väg hemåt bestämde vi oss för att svänga förbi gammel-stig-gubben som de fortfarande är fart i, eftersom vi visste att han skulle ha litte före-födelsedags-partaj, å gratta honom i förskott å kika litte. Blev kvar där i nästan två timmar tror ja? Då höll ja nästan på att av trötthet sen.. Hem å ville bara soovaa, somnade nog på engång när ja la mig och vaknade inte förrän 14:30 idag typ.. :S

Varit halvtrött hela dagen och bara suttit, sen nu ikväll kom Cissi hit å drack litte kaffe å språka litte skit, alltid lika trevligt :) Sen efter att hon hade åkt hem så färgade ja håret på Marina och drack lite mera kaffe hos henne :)

Å nu har jag suttit uppe så de blev väldigt sent idag igen, jag som ska försöka komma upp i skaplig tid om dagarna.. Men jag är ju iaf trött nu så de kanske går att ta sig upp lite tidigare än vanligt iaf :) Känns som att detta inlägg blev ganska surrigt, märks att ja varit lite trött dom senaste dagarna och nu va? Haha!

Ögene hänger så nu säger ja G'natt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0