Dax igen

Nu var det någon dag sen jag uppdaterade igen, så ja slänger in ett inlägg nu da :)
I torsdags följde jag med mina föräldrar till min morfar, för att fira både farsdag och min morfars födelsedag (han fyllde år i lördags 19/11). Å hembakat fika är väl alltid godast! Ruth, min morfars fru (inte min riktiga mormor) har alltid hembakat fika som hon bjuder på när man hälsar på.. Så vill jag också ha det :P De är ju så himla gott! :)


 
                   Äkta gofika, allt hembakat!                                                   Morfar! :)

Tårta bjöd dom på också, fast den va köpt iaf :) Men den varken åt ja eller knäppte nåt kort på, en "prinsess-tårta" vare iaf, om de nu är så dom heter :)

Nu har vi även fått alla julgardiner och de som vi beställde för ett tag sen. SÅÅ roligt :) Jag bara läängtar tills vi kan börja julpynta här! Å baka en massa jul-gottigheter skulle ja vilja göra också! Typ pepparkakor, lussekatter, lussebullar, knäck osv. Meen de får vi väl se hur det blir med den saken, jag VILL göra de iaf :)


Påslakan, julgardiner, och några juldukar som jag letat upp hemma :)

Om juldukarna kommer komma till någon användning vet ja inte riktigt än, dom passar liksom inte vårat nya vardagsrumsbord, det är för kort, eller dukarna för lång (?) Det är iaf så att dom PRECIS sticker ut en liiten bit på båda sidor, men inte tillräckligt mycke för att dom ska hänga ner på sidorna, utan de bara spretar ut.. INTE bra!
Så vi får la se hur det blir med dom också :)

Har suttit å lyssnat på massa julmusik idag, för att försöka få fram julstämningen, som är väldigt svår att hitta när de inte är nå snö än (!?!) fast det är i slutet av november =/ Måtte de komma snö innan jul iaf! Hoppas jag..

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0