Natten går tunga fjät ...

Idag är det den 13 december, alltså "luciadagen". Inget man riktigt märker av nu när man inte går i skolan längre. För, när man va liten å gick på dagis/låg/mellan-stadiet hade man ju luciatåg i skolan och sen fick man fika, å när man blev äldre och inte ville vara med i nåt luciatåg så fick man ju ändå sitta å titta å lyssna på de, och fika efteråt.. Å inga barn har man heller så man går inte iväg å tittar på nåt luciatåg, så nu får man ju inte det årliga luciafikat! Så som sagt, det märks inte av längre, men det är ju den dagen iaf :)

Jag är ju ganska mycket för fika som ni vet ;) Ett riktigt kakmonster!! :D Haha..

Meen, vi har iaf varit till mina föräldrar nu ikväll å fikat, inget luciafika, men fika iaf ;) Å så följde ja med mor min till ICA & Konsum en vända, men jag hittade inget av de jag letade, typiskt! Får leta de någon annanstans..
Fick även en av mina trevliga små "attacker" på ICA, vi hann vara där i några minuter bara, snacka om pinsamt! Haha.....

Blir alldeles klen i hela kroppen, känns som att man ska tuppa av vilken sekund som hellst, lite små illamående, började svettas som en tok och likblek. Å mensvärks-attacker på de också den här gången.. =/ Efter lite jämrande (från typ kött avd. till brödet, orkade knappt varken stå eller gå så ja satte mig där ja kunde) så slet jag av mig jackan å säckade ner mig på en hylla inne vid kyl-avdelningen, satt med armbågarna på knäna och höll en ansjovis-burk (som mor min skulle köpa) mot pannan/ansiktet/halsen för att svalka mig lite.. Å efter några minuter när de hade blivit lite bättre så kunde vi gå vidare, å innan vi ens var vid kassorna så var det bra igen.

Jätte konstigt de där tycker ja, det kommer fort å händer bara några enstaka ggr per år, å jag har ingen aning om varför (?).. Men nu var det väldigt längesen sist, så självklart skulle de ju ske på en offentlig plats som ICA då.. :( Tur att de inte var så mycke folk där..

Men nu sa får de räcka med detta, lite kaffe på det här så :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0