18 December

Det blev en riktig bakdag igår (lördag), det vart inte så mycke olika men de tog upp större delen av dagen iaf :) Jag klev upp vid 11 å vi åkte till mina föräldrar vid 12 tiden, drack lite kaffe å prata och började sedan bakningen, tog en pause mitt i allt å käkade lite pizza, vi delade på en pizza alla fyra; jag, magnus, mor och far eftersom vi skulle äta plankstek senare ;) Sen fortsatte vi baka lite till!
Kärleksmums, massa negerbollar och chokladmuffins gjorde vi, och mor min gjorde vanilj drömmar, "märtas skurna chokladkakor" och pepparkaks-sockerkaka :)
Sen började vi med maten, de är så roligt att laga och äta maten när alla hjälps åt, de blir sån gemenskap liksom :) Redan under bakningen började jag få ont i ryggen, så de hade jag resten av kvällen.. haha :) Men vad gjorde de när man hade trevligt? :) Å efter maten fikade vi, de vi hade bakat då såklart ;) Kom hem vid 20:30, så som sagt, större delen av dagen gick åt :)

Idag har ja varit hos mina föräldrar igen, men den här gången för att fira min bror, som egentligen fyller år imorgon (28år), men dom tyckte att de va lämpligare att fira idag :) Så idag blev de gofika igen, hähä!
Fick även veta att vi kommer bli 10 pers på julafton detta år, då min moster, hennes man och deras två barn också ska komma. De har vi ju bruka varit nån gång förut också, men nu var det flera år sen sist.. Så de lär väl bli livat, men ja tycker de ska bli skoj ändå, de är ju inte så ofta ja träffar varken moster eller kusinerna mina :) (dom enda kusinerna jag har, att tillläggas, för er som inte visste att jag bara har 2 kusiner)

Men iaf, när alla människor hade åkt så rakade mor min skallen på mig! Självklart inte hela då, bara min sidecut som var förjäkla lång! Å fy tusan va konstigt de kändes, att bli rakad med en sån där apparat alltså, usch! Men de blev gjort å nu är den kort igen, jippie :D Sen kom Marina hit å fikade och färgade håret på mig i kvällst, så nu behöver ja inte tänka på håret inför jul och nyår iaf! :) haha.. Tack såå mycket, både mamma och Marina! :)

Förresten!! Igår kväll nån gång efter att vi kommit hem från mina föräldrar så kom en sån här å hälsade på när ja stog ute å förpestade lungorna lite! :)


En Hermelin! Nå så förjävla söt alltsåå!! :D


En lite bättre bild på hur dom ser ut :)
(Båda bilderna är från google)

Nu blir det varm oboy å en ost macka, och titta på nåt avsnitt av nån serie :) GÖTT!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0