Fortsättning

Det blev ingen mer uppdatering igår så ja fortsätter idag istället :)

Igår på skolan fick jag och Cilla låna en film av svenska läraren, och om vi kollade på den så fick vi byta ut de mot någon annan uppgift.. Ett exempel som hon sa var att istället för att läsa någon bok och sedan hålla tal om modernismen (stavning?) så kunde ja kolla på den där dokumentär filmen och prata om den istället.. Det är tre filmer: Dom kallar oss mods, Ett anständigt liv och Det sociala arvet, plus en avsutande kortfilm: Epilog, i en box kan man säga, och hela "boxen" heter "Modstrilogin". Det är som sagt en dokumentär om två killar, "Kenta" och "Stoffe", som är/blir (?) alkoholister och narkomaner som lever livet precis som dom tycker och vill (om jag har förstått rätt), som en person har bott med och filmat hur dom lever, och sedan letat upp dom 10 år senare och filmat nästa film och så vidare. Hela boxen är iaf 6 timmar och 15 minuter, så den ska jag och Cilla ta och kolla på nåt tag :) Jag kollar mycket hellre på en skit lång film än läser en lång tråkig bok :) hehe.. Filmen lät ju ganska intressant, så de går säkert bra att kolla på den :)

Eftersom jag inte skrev allt jag skulle igår så minns jag inte nu om det var något mer jag hade tänkt skriva =/
Aja, igår kväll var vi iaf till svärmor och åt när Magnus storesyrra hade kommit. Mer än så hände väl inte igår.. Men idag har jag varit till tandläkaren.. Jag var så himla nervös, jag har tandläkarskräck och är även jätte rädd för sprutor och nålar (förutom såna man syr med :), och idag var jag dit för att laga ett gammalt hål som dom hade börjat med 2005 (!!!) men sedan "glömt bort de"!? Jävla tandläkare...

Det kanske låter konstigt att dom glömt bort hålet, ja ska försöka förklara.. År 2005 hade jag ett hål i en tand, som tydligen var rätt djupt så dom hade borrat upp de dom kunde för att få bort angripna delar i tanden, och sedan hävt i nå bakteriedödande och lagat ÖVER de, så det skulle få värka (och jag slippa rotfylla då antar ja?) och sedan skulle dom laga det riktigt.. men "glömt bort" de då, så de fick jag göra idag.. =/ Jag hade alltså ett hål innuti tanden som de bara såg när de röntgade.. =/
Inte så roligt att behöva gå till tandläkaren klockan 11 på en lördag.. :( Jag kan fortfarande inte prata riktigt efter bedövningen, de känns som att typ halva ansiktet hänger på mig.. :( Å varken tungan eller läpparna hänger med när ja försöker prata.. jag är till och med bedövad upp i örat... så jobbigt.. :( Men de börjar gå ur, å de är ju skönt iaf :)



Dokumentär filmen vi ska se

Nu ska ja gå ut med Misty :)
Bye bye!

P.S. GRATTIS till svärmor, Anita, som fyller år idag! D.S.
Bedövningen måste ha gått ur innan vi ska dit, så jag också kan fika ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0