Lördag!

Jaha, nu har det inte blivit något bloggande på någon dag igen så det är väl dax för lite uppdatering :)

Vi har varit i lägenheten rätt mycket iaf, Magnus och daza är klar med tapetseringen, och diskningen som jag och Cissi höll på med är också klar! :) Vi har fått upp gardiner i köket och i vardagsrummet, dammsugit och torkat golven har vi också gjort, men de gjorde vi idag :) Eller vi och vi, min mamma torkade golven :)

Förresten så är jag fortfarande inte frisk, men mest hostig nu bara.. MEN! Jag har även fått urinvägsinfektion :( Jag var på läkarstationen igår och de konstaterade att det var det, så ja skulle gå in på apoteket senare då på eftermiddagen och hämta ut nåt mot de.. När jag var in senare så hade de inte fått något recept åt mig så ja skulle komma ännu senare.. Då åkte vi tillbaka till 16:45, de fanns fortfarande inget recept, då satte jag mig och väntade tills dom stängde men ja fick inget recept.. =/ Så jag var tungen att vänta tills på måndag eller åka till bollnäs idag.. Så idag, eftersom det bara blir värre och värre, så ringde vi till apoteket i Bollnäs och frågade om jag fått något recept, och de hade ja, så det blev en liten tripp till Bollnäs :) Där vi även köpte liite mat som vi tog till lägenheten på engång..
Mina föräldrar var som sagt också med till lägenheten och hjälpte oss sätta upp en lampa och lite sånt.. Jag gjorde även kaffe där för första gången idag å bjöd mor och far på :)

Innan Bollnäs trippen så var jag och Magnus till Erikshjälpen en vända också, där vi köpte en sockerskål och inget mer :) Haha..

Aja, tillbaka till lägenhets pratet :) Efter dammsugningen och torkningen av golven idag så skulle vi sätta upp gardiner i vardagsrummet, så jag och mor min stog på en varsin stol och pall (mamma stolen och jag pallen).. När vi fått upp gardinstången med gardinerna på så skulle vi rätta till gardinerna lite, så vi flyttade ju runt på stolen och pallen hit och dit och upp å ner för dem.. SEN skulle jag flytta på pallen och ställa mig på andra sidan, då tappar jag ena sidan av pallen så den dumpar ner på min tå!!! JÄVLAR vad ONT de gjorde!!!! Först blev de typ som en chock, men sen kände jag hur ont de gjorde så jag blev alldeles tårögd, å sen kom tårarna :) Haha, vilken mes man är egentligen :)
Mamma å Magnus tyckte att ja skulle kolla på tån å se så att den inte hade gått av, men de vågade ja inte göra då, så vi bara fortsatte fixa med gardinerna, tills jag blev alldeles svimmfärdig! Då sa ja bara att de dög och att de var bra..
-Men hur är de? Du är ju alldeles likblek! Du tänker väl inte tuppa av?! De var mamma som sa de :) Haha.. :)
Men jag har iaf kollat på tån nu, och var tvungen att sätta på ett plåster eftersom jag blödde =/ Tror väl inte att den är bryten eller att det är någon spricka i den, men de märks väl imorgon om den är blå eller inte..

Nu sitter jag helt ensam här hemma, då Magnus och Jan flyttar möbler och mor och far åkt på ICA..
Igår var vi hos Madde, Jan och Theo och åt tacos, det var fler där ooch åt också men orkar inte skriva allt.. Vi ska iaf dit och äta idag igen och troligtvis kolla på melodifestivalen också :) Undrar vad de blir idag? (I matväg alltså) :) Jag är hungrig nu!

Appropå ingenting så har jag och Cilla varit ute och gått flera kvällar i rad, jätteskönt :) Men efter beskedet igår om min urinvägsinfektion så blev det ingen kvällspromenix igår och säkert ingen idag heller =/ Rätt tråkigt, eftersom det var så skönt och trevligt att gå en vända å prata skit.. :)

Nu ska ja gå ut och röka lite.. (Min nedtrappning på rökningen har gått åt skogen!) Tänkte även att jag ska knäppa ett kort på min äckliga tå och lägga ut här så ni får se den.. Haha..
Å till Malin, istället för att kommentera så "svarar" jag här nu :) : Japp! Jag och Magnus ska flytta till lägenhet! :)

Med tanke på tån, så kanske de är lite tur i oturen om den skulle vara bruten eller om det är någon spricka i den, jag har ju alltid sagt att ja skulle vilja gå på kryckor någon gång eftersom jag aldrig har gjort de! Haha, man ska kanske inte önska sig något sånt :) (Men jag tror iaf inte att jag behöver nå kryckor)

Ett långt å lite flummigt inlägg idag, men så får det vara :)
Rökning var de!
Bye bye!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0